Wednesday 26 February 2014



Tiba-tiba rajin pula Dayat mengajak untuk berjoging petang ini. Bagus juga sebab saya pun memang memerlukan senaman kardio. Nak turunkan berat badan kononnya. Cuma bila sudah lama tidak berjoging, saya jadi sedikit kekok. Rasa lain macam. Agaknya sebab itulah saya joging tidak sampai sepuluh minit dah berhenti.


Salah kasut ke? Salah teknik ke? Mungkin perlukan sedikit masa. Memang seronok kalau berjoging di Putrajaya Lakeside kerana pemandangannya yang menarik. Banyak yang dapat kita saksikan sepanjang berjoging di sini. Bagai ada kelainannya di sini dari segi landskap, binaan, dan suasananya yang sentiasa menggamit kita untuk berada di sini.


Ada jeti kecil yang seolah terapung di permukaan tasik yang lembut beralun. Di kejauhan terlihat bangunan tinggi megah berdiri sambil bayangnya sibuk menari meliuk mengikut alunan air tasik yang dihembus angin petang. Bangunan apa pun saya tak pasti. Ada juga terlihat menara tinjau tapi saya tak sempat untuk menapak ke sana kerana maghrib sudah semakin hampir. Kalau ada kesempatan saya akan melihat pemandangan dari menara tersebut. Tentu lebih menarik.




Sebenarnya trail  joging di sini agak panjang sehingga ke medan ikan bakar yang berhadapan PICC. Banyak lagi tarikan indah yang boleh disaksikan. Cukuplah dulu untuk petang ini. Petang di Putrajaya Lakeside.

0 comments:

Post a Comment